وبلاگ

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری چیست؟

 در این مقاله ما  قصد مقایسه نرم افزارهای حسابداری با سپیدار را داریم که در ابتدا باید بدانید با توجه به شاخه بندی های مختلف در حوزه مالی و حسابداری شرکت ها، یک نرم افزار ایده ال حسابداری باید همه مباحث این حوزه را در خود داشته باشد. نرم افزار های حسابداری نقش مهمی را در این شرکت ها ایفا میکنند که در ادامه شما را با ویژگی هایی که یک نرم افزار حسابداری باید داشته باشد آشنا میکنیم:

  • مدیریت بر دریافتی ها
  • آمار گیری جامع
  • حقوق و دستمزد
  • مدیریت بر پرداخت ها
  • رسیدگی به وضعیتی کلی

اگر شما مالک کسب کاری هستید، حتما باید از یک نرم افزار حسابداری استفاده کنید تا بتوانید بر هزینه های کسب کارتان مثل حقوق پرسنل، مالیات ها، اجاره بها، حمل و نقل و … مدیریت داشته باشید و بتوانید ماهیانه برآورد کلی از بازدهی کارتان به دست آورید. نرم افزار سپیدار تا کنون توانسته رقیب سرسختی برای دیگر نرم افزارهای حسابداری باشد که در ادامه این مقاله شما را با مقایسه نرم افزارهای حسابداری با سپیدار آشنا میکنیم پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه نرم افزارهای حسابداری با سپیدار

نرم افزار حسابداری آرین سیستم

سازنده این نرم افزار شرکت داده پردازی آرین سیستم است که از 16 سال پیش فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت تولید کننده نرم افزار های اداری و مالی است و این نرم افزار هم توسط همین شرکت روانه بازار شده است. این نرم افزار حسابداری مناسب کسب کارهای بزرگی است که دارای حجم کاری بالایی می باشند.

5 مورد از ویژگی های اصلی نرم افزار حسابداری آرین سیستم

  1. تعریف حساب‌های گروه، کل، معین، تفصیلی، سطح 5 و سطح 6 و سطح 7 به‌صورت درختواره‌ای
  2.  مجهز بودن به کارتابل آفلاین در زمان قطعی اینترنت
  3. سازگاری کامل با نرم افزارهای Office و قابلیت ارسال گزارش‌ها به‌صورت Excel،Word و …
  4. امکان دسترسی تحت وب و از طریق تبلت و موبایل
  5.  تعریف شرح‌های استاندارد برای هر یک از حساب‌ها در نرم افزار حسابداری

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری آرین سیستم

این نرم افزار با توجه به پیچیدگی ها و امکاناتی که دارد فقط مختص کسب و کارهای بزرگ است و متاسفانه برای مشاغل کوچک و متوسط توصیه نمیشود. البته باید گفت که با توجه به سنگین بودن و رابط کاربری پیچیده این نرم افزار سرعت کار را به طور چشمگیری کاهش میدهد.

بیشتر بدانید: آموزش حسابداری

نرم افزارهای حسابداری شرکتی هلو

این نرم افزار یکپارچه حسابداری دارای خرید و فروش،حسابداری،انبارداری و کنترل تولید میباشد.

هلو یکی از نرم افزار های حسابداری مناسبی است که با توجه به رابط کاربری ساده و امکاناتی نظیر اعلام سررسیدچک ها به طور اتوماتیک،صدور فاکتورها و صدور گزارش های مختلف با وجود این امکانات این نرم افزار مورد استقبال قرار گرفته است

5 مورد از ویژگی های نرم افزار حسابداری هلو

  1. محیط کاربری جدید و زیبا
  2. تعریف چک‌های دریافتی و پرداختی
  3. اعلام اتوماتیک سررسید چک‌ها
  4. تیپ قیمت
  5. منطبق با قوانین مالیاتی

مزایا و معایب نرم افزار هلو

این نرم افزار با توجه به امکانات زیادی که دارد مناسب فروشگاه ها و افرادی است که دانش حساب داری ندارند و اگر بخواهیم از معایب این نرم افزار بگوییم باید گفت که اولا یکی از مشکلات اصلی آن عدم پشتیبانی کافی است که همین موضوع باعث میشود افراد زیادی سمت آن نروند و عیب دیگر آن عدم رعایب سرفصل ها در امور حسابداری است که باعث دلسردی کاربر از آن میشود.

نرم افزار حسابداری قیاس

این نرم افزار حسابداری با توجه به رابط کاربری زیبا و بروز توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. این نرم افزار توسط شرکت راهکار نوین سیاق طراحی و ساخته شده است و یکی از شرکت های قدیمی در این حوزه به شمار می آید.

نرم افزار حسابداری قیاس مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط است و در نسخه های خدماتی، بازرگانی، تولیدی و مالی به بازار عرضه شده است.

5 مورد از ویژگی های نرم افزار حسابداری قیاس

  1. مدیریت فرایند تولید از ابتدای سفارش تا انتهای تولید محصول
  2. کاهش هزینه‌های نگهداری نرم افزار و سرور و واحد آی تی
  3. انجام حسابداری و مشاهده گزارش‌های تحلیلی ویژه مدیران از راه دور حتی بر روی تلفن همراه
  4. عملیات پایان سال اتوماتیک و ایجاد سال مالی جدید
  5. امکان ارائه دسترسی محدود به مشتریان خاص یا نماینده‌ها

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری قیاس

این نرم افزار دارای رابط کاربری زیبا و پیشرفته می باشد که آن را از رقبای خود متمایز کرده است. یکی از بهترین مزایایی این نرم افزار این است که به نصب سرور نیازی ندارد و این باعث صرفه جویی در هزینه های راه اندازی، نگه داری و تعمیر میشود. این نرم افزار برای کسب و کارهای بزرگ ساخته نشده است و شاید مورد استقبال حسابدارهای با سابقه قرار نگیرد، چون رابط کاربری این نرم افزار آپدیت شده و پیشرفته است.

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

شرکت همکاران سیستم یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزار های ERP توانسته است با طراحی و ساخت حرفه ای این نرم افزار کاربردی آن را مطرح ترین ،پرفروش ترین و برترین محصول بازار نرم افزارهای حسابداری کند. بعد از گذشت 10 سال از ورود نرم افزار سپیدار روز به روز محبوب تر میشود و علت این پیشرفت بازاریابی موفق و برندینگ خوب است. نرم افزار های حسابداری سپیدار برای شرکت های کوچک و متوسط ساخته شده اند.این نرم افزار در دو نسخه <<دشت>> و <<سپیدار>> عرضه شده است و مجهز یه زیر سیستم های دارایی ثابت،مشتریان و فروش،انبارداری،پیمانکاری،حقوق و دستمزد،سفارش گیری و تردد می باشد.

5 مورد از ویژگی نرم افزار های سپیدار

  1. گردش حساب و مانده‌حساب در تمامی سطوح، به تفکیک دلخواه
  2. امکان قیمت‌گذاری موجودی کالای انبار در زمان‌های دلخواه و به روش میانگین موزون
  3. پلاک گذاری و طبقه‌بندی دارایی‌ها
  4. گزارش از مانده و گردش حساب‌های بانکی و صندوق
  5. امکان قیمت‌گذاری موجودی کالای انبار در زمان‌های دلخواه و به روش میانگین موزون
مقایسه نرم افزار های حسابداری و سپیدار

نرم افزار حسابداری کاوش فردا

شرکت سازنده این نرم افزار آن را برای کسب کارهای کوچک و متوسط طراحی و ساخته است و برای هر یک از کسب و کار ها بسته های متنوعی را قرار داده این نرم افزار ها دارای زیر سیستم های خزانه داری،انبارداری و مالی است.

شرکت سازنده نسخه های بخصوص را برای هر یک از کسب و کارها ساخته که یکی از معروفترین آن ها نرم افزار حسابداری آسانسور است که مختص شرکت هایی است که در حوزه آسانسور فعالیت دارند. این نرم افزارها نسخه های شرکتی هم دارند ولی نسخه های شرکتی آن بیشتر شناخته شده هستند.

5 مورد از ویژگی های نرم افزارهای حسابداری کاوش فردا

  1. امکان استفاده از صندوق فروشگاهی (POS) و تعیین سریال پورت آن‌ها
  2. امکان گزارش ترازنامه
  3. امکان تعریف انواع حساب‌های بانکی و دسته‌چک‌های آن‌ها
  4. ارائه سرفصل‌های حسابداری پیش‌فرض و امکان اصلاح و حذف آن‌ها
  5. امکان مشاهده سود و زیان در بازه‌های زمانی مختلف

همانطورکه مطالعه کردید ما در این مقاله در رابطه با نرم افزارهای حسابداری مختلف صحبت کردیم تا شما بتوانید مقایسه نرم افزارهای حسابداری با سپیدار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در نهایت بهترین انتخاب را با توجه به شرایط شرکت و کار خود داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
برای مشاوره رایگان خرید نرم افزار یا ثبت نام در دوره های آموزشی تماس بگیرید:09051563434
+ +